Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğü tarafından Konfederasyonumuza gönderilen yazıda; İkinci El Motorlu Kara Taşıtlarının Ticareti Hakkında Yönetmeliğin “Ekspertiz raporu” başlıklı 14 üncü maddesinin 1 inci fıkrasında TSE hizmet yeterlilik belgesine sahip ekspertiz işletmesi bulunmayan illerde faaliyet gösteren işletmeler hariç olmak üzere, ikinci el otomobil veya arazi taşıtı satışı yapan işletme tarafından, satışın yapıldığı tarihten önceki üç gün içinde ekspertiz raporunun alınacağı, 2 nci fıkrasında ekspertiz raporunun, ilgili standarda göre verilen TSE hizmet yeterlilik belgesi bulunan ekspertiz işletmeleri tarafından düzenleneceği, 3 üncü fıkrasında ise, model yılına göre sekiz yaşın veya yüz altmış bin kilometrenin üzerindeki taşıtlar için ekspertiz raporu alınmasının zorunlu olmadığının, hüküm altına alındığı,Bu çerçevede, işletmeler tarafından ikinci el otomobil veya arazi taşıtı satışının yapıldığı tarihten önceki üç gün içinde, model yılına göre sekiz yaşın veya yüz altmış bin kilometrenin altındaki ikinci el otomobiller ve arazi taşıtları için TSE hizmet yeterlilik belgesi bulunan ekspertiz işletmelerinden ekspertiz raporunun alınmasının zorunlu olduğu, Bakanlık ile Türkiye Noterler Birliği arasında gerçekleştirilen veri paylaşımı entegrasyonuna istinaden işletmeler tarafından satıştan önce ekspertiz raporu alınıp alınmadığı bilgisi dahil taşıt satış bilgilerinin takibinin sağlanabildiği, belirtilmekte olup,Bu kapsamda mezkur Yönetmelik hükümleriyle işletmelere getirilen ve yukarıda ayrıntılı olarak yer verilen ekspertiz raporu alma yükümlülüklerinin eksiksiz yerine getirilmesini ve idari yaptırıma maruz kalınmamasını teminen, ikinci el motorlu kara taşıtı ticaretiyle iştigal eden tüm işletmelerin bilgilendirilmesi arzu edilmektedir.
DUYURULAR
Yayınlanma: 30 Nisan 2021 - 23:22
Ekspertiz Raporu Hakkında
DUYURULAR
30 Nisan 2021 - 23:22